Volg nu een training!

Volg nu een training bij Novaka Academy!

Novaka Academy heeft het trainingsaanbod uitgebreid met een aantal zeer aantrekkelijk geprijsde cursussen en (online) trainingen.
Wat denkt u bijvoorbeeld van de training “actief verkopen op de 1,5m- werkvloer” welke Novaka Academy speciaal voor haar leden heeft ontwikkeld.
Ook biedt Novaka Academy u tot medio juni de gelegenheid om tegen zeer gereduceerd tarief diverse Office trainingen en een typecursus online te volgen.
Daarnaast kunt u diverse trainingen bij ons volgen die binnen een organisatie verplicht gevolgd moeten worden zoals de BHV-cursussen en de cursus preventiemedewerker.
Natuurlijk kunt u ook nog steeds de DISC training bij ons volgen. Maar ook de diverse salestrainingen zoals de “Salesbootcamp” en “de klant centraal stellen”.
Wilt u meer weten over welke trainingen wij u op korte termijn tegen kunnen aanbieden tegen een aantrekkelijk tarief?

Kijk op onze website of neem contact op met het secretariaat van Novaka.

Actief verkopen op de 1.5m-winkelvloer

Door de versoepeling van de coronamaatregelen zal de drukte in de winkels en showrooms toenemen. Het devies ‘blijf zoveel mogelijk thuis’ verandert in ‘blijf thuis bij klachten’. Thuiswerken blijft nog tot eind dit jaar de norm. Even naar de winkel toe vormt een welkome afleiding voor thuiswerkende professionals en consumenten. Ondanks de protocollen die vanaf eind maart in (bijna) alle winkels hangen, zijn nog lang niet alle klanten gewend aan de 1.5m-economie. En zeker niet als het drukker wordt in de winkelstraten en showrooms. Hoe zorgt u er als verkoopmedewerker nou voor dat klanten zonder morren uw aanwijzingen opvolgen, zich aan de maatregelen houden en zich toch welkom voelen en tot aankoop overgaan?

Novaka Academy organiseert voor verkoop-, kassamedewerkers en leidinggevenden op de winkelvloer of in de showroom online workshops ‘Actief verkopen op de 1.5m-winkelvloer.

In 2,5 uur krijgen de deelnemers antwoord op de volgende vragen:

  • De coronamaatregelen in jouw winkel: wat werk wel en wat werkt niet? Op welke punten gaat het vaak mis?
  • Hoe zorgt u ervoor dat klanten zich gezien en welkom voelen op de 1.5m-winkelvloer?
  • Hoe spreekt u klanten op een positieve manier aan op (onveilig) gedrag?
  • Hoe geeft u feedback zonder verwijtend over te komen?
  • Hoe gaat u om met boze of klagende klanten en zorgt u ervoor dat zij met een positief gevoel bij u terug blijven komen?
  • Hoe kunt u uw verkooptechnieken en COPA inzetten op de 1.5m-winkelvloer?
  • Hoe doet u aan bij-verkoop op de 1.5m-winkelvloer?

Meldt u aan voor één van de online workshops die staan gepland op maandag 8 juni en 22 juni 2020. De workshops starten om 14.00 uur en duren tot 16.30 uur.

De workshops vinden online plaats in Microsoft Teams en worden gegeven door Mirjam van Zaalen, trainer van Novaka Academy. U kunt zich aanmelden tot donderdagmiddag 4 juni a.s. 12.00 uur vóór de workshop.

Na aanmelding ontvangt u een bevestigingsmail op vrijdag 5 juni met daarin een link naar Microsoft Teams.

Per workshop kunnen 5 tot 25 deelnemers meedoen.

De online workshop kost voor u als Novaka-lid slechts € 85,- per deelnemer.

Momenteel zijn wij druk bezig met het ontwikkelen van de online training “veiligwerken”.  Indien u belangstelling heeft dan kunt u dat alvast aan ons kenbaar maken.

 

Gratis e-trainingen en e-workshops

Omdat ontwikkeling en opleiding cruciaal is voor onze branche wil Novaka u voor de komende periode een uniek pakket e-learning en e-workshops aanbieden. En het mooie is dat u daarvoor niet hoeft te betalen.
YOUFIT@Retail –

Via youfit@retail wil Novaka voor uw onderneming op maat gemaakte e-trainingen en e-workshops aanbieden, die toegesneden zijn op het werken in de winkel – ook tijdens de coronacrisis. Daarnaast behoren coaching en een helpdesk tot het pakket.

Met dit aanbod wil Novaka de ontwikkeling van u, uw bedrijf en uw medewerkers up-to-date houden, op een manier die het beste past bij uw bedrijfsvoering: online, vanuit huis, na werktijd of op een andere manier die bij u past.

 

Online Office trainingen

Wilt u online een Office training via Microsoft Teams volgen? Dat kan! Speciaal voor Novaka leden kunnen wij u deze trainingen aanbieden voor slechts € 150 per deelnemer in plaats van € 411

U kunt kiezen uit verschillende officetrainingen namelijk:

  • Excel basis
  • Excel voor gevorderden
  • Excel Analyses en rapportages
  • Excel koppelingen en macro’s
  • Excel voor financials
  • Excel draaitabellen en grafieken
  • Excel functies en formules
  • Word basis
  • Word formulieren en sjablonen
  • Word complexe documenten
  • Word mailingen verzorgen
  • Word gevorderd
  • Powerpoint cursus
  • Outlook alles-in-een

Alle officetrainingen worden gegeven door een docent die online aanwezig is. Iedere deelnemer krijgt de grote Microsoft Office catalogus thuisgestuurd waaruit tijdens de training gewerkt wordt. Tevens kunt u na afloop van de training gedurende een periode van 3 weken nog ondersteuning krijgen van uw docent. Altijd handig als u nog vragen of hulp nodig hebt na de training. Na goed gevolg van de training ontvangt u een certifcaat.

Ons aanbod geldt tot medio juni, dus schrijf u snel in.

 

Online typecursus

Hebt u altijd al eens een typediploma willen behalen, maar is het er om een of andere reden steeds niet van gekomen?

Vindt u het ook zo vervelend om steeds met 2 vingers te typen terwijl uw collega, die het 10-vingersysteem vaardig is, razendsnel de ene e-mail na de andere verzendt?

Dan is deze online cursus typevaardigheid zeker iets voor u.

Met deze cursus leert u van achter uw eigen computer vaardig met tien vingers en ‘blind’ typen in ongeveer 10 weken voor slechts € 150

Deze aanbieding is geldig tot medio juni, dus geef u snel op

 

DISC training

Het DISC-profiel geeft concrete handvatten om effectiever te communiceren en beter samen te werken. DISC helpt ook te ontdekken waar jouw kracht ligt én die van je partner of collega’s.

DISC is krachtig door zijn eenvoud. Het DISC-model bestaat uit vier verschillende kleuren: rood, geel, groen en blauw. Elke kleur staat voor een hoofdstijl in communicatie en gedrag. Je kunt echter nooit zeggen dat iemand ‘rood’ of ‘groen’ is. iedereen beschikt over alle kleuren. Alleen de mate waarin en vooral de volgorde verschilt. En dat maakt dat je anders reageert in een situatie.

 

 

Rood | Dominant
Extravert en taakgericht, direct, gedreven, prestatiegericht, hoog tempo en neemt leiding. Houdt van controle en neemt graag de beslissingen. Wil weten: WAT.

Geel | Interactief
Extravert en mensgericht, hartelijk, enthousiast, prater, impulsief en verbaal sterk. Houdt niet van routine en heeft geen oog voor details. Wil weten: WIE.

Stabiel | Groen
Introvert en mensgericht, betrokken, vriendelijk, attent, teamspeler, gericht op harmonie en gesloten. Houdt van routine en werkt graag in een team. Wil weten: HOE.

Blauw | Consciëntieus
Introvert en controlerend, denker, observator, afwachtend, precies, gesloten en gesteld op privacy. Kent graag alle details, is nauwgezet en ziet feilloos wat er niet klopt. Wil weten: WAAROM.

Het DISC-profiel
Het DISC-profiel geeft je inzicht in je bewuste én onbewuste communicatiestijl, gedrag en drijfveren van jouzelf, klanten en collega’s. DISC versterkt communicatie, stimuleert groei en het benutten van talent. Het helpt bij het oplossen van conflicten. Zowel in werk als privé.

 

SalesBootcamps voor binnen- en buitendienstmedewerkers

Met de eendaagse SalesBootcamps versterken we commerciële kwaliteiten van de binnendienst en buitendienstmedewerkers. Er is gekozen voor een korte, intensieve salestraining. Voorafgaand en na afloop krijgen de deelnemers opdrachten mee om het leerrendement te vergroten.

 

 

Onderwerpen die tijdens deze training aan bod komen, zijn gericht op het boeken van meer resultaat met telefonische acquisitie door:

  • Customer journey
  • Meerwaarde van de eigen organisatie kennen en verkopen;
  • Klantenbestand vergroten door leads te genereren
  • Koude en warme leads om te zetten in klanten;
  • Leiding te nemen in een (outbound) telefoongesprek
  • Hanteren van de juiste gesprekstructuur;
  • Sluiten van het verkoopgesprek met een order
  • Versterken van de proactieve houding.

 

Training De klant centraal stellen

In deze training ligt de focus op het actief verkopen en klantgerichtheid in de kantoorvak- en boekhandels. De verkoopmedewerkers en hun filiaalmanagers versterken hun commerciële vaardigheden, proactieve houding en hoe zij vanuit een actief klantcontact verkoop kunnen stimuleren. De training begint met een aftrapbijeenkomst gevolgd door training van twee dagdelen over klantgerichtheid en actieve verkoop.

Tijdens de trainingssessies komen onder meer de volgende onderwerpen aan bod:

  • Wie is onze klant?
  • Jouw rol als gastheer, -vrouw
  • Ga op zoek naar de klant, dus kom achter je balie vandaan
  • Fasen van het verkoopgesprek
  • Contact maken
  • Onderzoeken met LSD (luisteren, samenvatten en doorvragen)
  • Presenteren
  • Afronden
  • Luisteren, samenvatten en doorvragen
  • Klantbehoefte achterhalen (Genot, Gemak, Gewin, Geluk)
  • Altijd ‘Ja’ verkopen (online assortiment, andere vestiging)
  • Flitsen: altijd oog voor de klant houden (ook als je in de winkel bezig bent)
  • Bijverkoop: cross-selling en up-selling

Na de eerste trainingssessie gaat de trainer in de winkel aan de slag. Hij coacht de medewerkers op positieve wijze, houdt hen een spiegel voor en laat zien hoe zij het rendement van het klantcontact/verkoopgesprek kunnen vergroten. Zijn bevindingen noteert hij op een feedbackformulier en bespreekt hij met de medewerker in een kort coachgesprek.

Apart dagdeel voor leidinggevenden
In een apart dagdeel besteden we aandacht aan het vergroten van coachvaardigheden van de leidinggevenden. Naast de ondernemer of bedrijfsleiders kunnen dit ook de beste verkopers zijn die voorbeeldgedrag laten zien wat betreft klantgerichtheid en actief verkopen. Vanuit die rol coachen en begeleiden zij de andere medewerkers op commercieel vlak na de training. Om hen hiervoor de juiste handvatten te geven, volgen zij een sessie coachend leidinggeven.

Onderwerpen die aan bod komen, zijn:

  • Welke stijlen van leidinggeven hanteer je nu?
  • Wat is coachend leidinggeven?
  • Feedback geven en ontvangen
  • Motiveren en stimuleren

 

BHV training

Elke organisatie is verplicht bedrijfshulpverleners in dienst te hebben. BHV’ers zijn opgeleid om in geval van calamiteiten adequaat te kunnen reageren. Maar wat leer je nu precies in zo’n BHV cursus?
Er is een divers aanbod van BHV cursussen. De cursussen kunnen online of op locatie worden gevolgd. De BHV training dient daarnaast jaarlijks te worden herhaald.
Wat leer je in een BHV cursus?
In BHV trainingen komen diverse onderwerpen aan bod.
Spoedeisende en niet-spoedeisende eerste hulp:

  • Reanimatie & AED
  • Gebruik verbandmiddelen
  • Slagaderlijke bloedingen
  • Hoe te handelen bij brandwonden, botbreuken en elektriciteitsongevallen
  • Rautek- en ondersteuningsgreep
  • Stabiele zijligging
  • Communicatie, ontruiming en brandbestrijding
  • Ontruimingsaspecten
  • Verbranding en blussen (theorie en praktijk)
  • Communicatie bij incidenten (communicatie BHV-organisatie naar externe hulpdiensten)
  • BHV aspecten bij de opdrachtgever

In deze basiscursus worden onderwerpen behandeld als blussen van een beginnende brand, ontruimen, communicatie, eerste hulp en AED reanimatie training. De training is hoofdzakelijk gericht op theorie, aangevuld met bijbehorende praktijkonderdelen.

De deelnemers ontvangen voorafgaand aan de training het BHV lesboek. Voorbereiding is aanbevolen, omdat de training wordt afgesloten met een tweetal examens, gericht op de modules Brand & Ontruiming en Eerste Hulp.
Deze cursus kan ook worden gevolgd in combinatie met E-learning, waarbij je de theorie achter je eigen computer leert en één dag praktijk vindt plaats op onze of je eigen locatie.

 

Cursus preventiemedewerker

Heeft uw organisatie al een deskundige preventiemedewerker? Naast dat dit wettelijk verplicht is, helpt een preventiemedewerker ook uw bedrijf gezond te houden. De preventiemedewerker zorgt samen met de werkgever voor goede arbeidsomstandigheden en het voorkomen van ongevallen.

Volg nu de praktische training van Novaka Academy en word binnen één dag preventiemedewerker

Na de training weet u alles over:

  • De rol en positie van belangrijke partijen voor preventiebeleid (o.a. preventiemedewerker, werkgever, werknemer, OR, Ministerie SZW).
  • De Arbowetgeving, arbozorg en preventiebeleid (o.a. RI&E, Arbocatalogus).
  • Gezondheidsrisico’s en mogelijke oplossingen daarvoor.

Na de training bent u in staat om de belangrijkste arbeidsrisico’s op organisatie- en brancheniveau te signaleren en kunt u uw organisatie adviseren over de aanpak van die risico’s.

 

Volg nu een training bij Novaka Academy

www.novaka.nl